Monday, September 08, 2008

ISU MB SELANGOR; PUTAR BELIT MEDIA ARUS PERDANA

September 8th, 2008 at 5:04 pm

KENYATAAN MEDIAANGKATAN MUDA KEADILAN MALAYSIA
8 SEPTEMBER 2008
ISU MB SELANGOR; PUTAR BELIT MEDIA ARUS PERDANA
Angkatan Muda Keadilan (AMK) Malaysia kecewa dengan laporan berat sebelah yang dimainkan oleh media arus perdana berkaitan isu MB Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim tidak turun padang meninjau keadaan mangsa ribut di beberapa kampong di Selangor baru-baru ini.
Media arus perdana cuba menggambarkan bahawa MB Selangor tidak mempedulikan nasib rakyat yang ditimpa malapetaka dan menganggap perbuatan tersebut hanya membazirkan masa beliau semata-mata.
Hakikatnya, beliau telah mengarahkan 2 orang Exconya iaitu YB Rodziah dan YB Dr Halimah Ali untuk menguruskan hal tersebut. Malah beliau turut mengarahkan melalui sms supaya mangsa ditempatkan di dewan dan memberi jaminan makanan serta perlindungan dengan segera. Selanjutnya beliau memantau perkembangan berkaitan secara dekat melalui 2 Exco tersebut disamping terus mengusahakan bantuan tambahan buat mangsa.
Namun begitu, AMK menasihati Tan Sri Khalid supaya lebih berhati-hati membuat kenyataan memandangkan Barisan Nasional khususnya UMNO akan sentiasa mengambil kesempatan dan peluang untuk menyerang pimpinan negeri-negeri di bawah pakatan rakyat. AMK tetap menegaskan bahawa tindakan menjaga kebajikan dan kepentingan rakyat khususnya ketika dilanda bencana merupakan tindakan yang tidak boleh dianggap membuang masa serta membazir.
AMK Malaysia dengan dibantu AMK Selangor akan terus memantau perkembangan masalah banjir yang menimpa rakyat di Dun Selat Kelang dan melalui Skuad AMK akan membantu serta bekerjasama dengan mana-mana pihak didalam memberi khidmat kepada rakyat yang memerlukan.

Khairul Anuar Ahmad Zainudin
Naib KetuaAngkatan Muda Keadilan Malaysia
merangkap Ketua Angkatan Muda Keadilan Selangor

No comments: